vrijdag 28 mei 2010

Psalm voor Sabine

PSALM

De stilte is van U, mijn God.

Voor Sabine toen ze op 13 mei 2010 de gezegende leeftijd van 60 jaar bereikte. .

U komt de lofzang toe,

die in de stilte van de dag

mijn hart vervult.

Geprezen zij Uw naam

De boosheid en verdriet verdwijnt

als ik de merel en de mees

Uw lof hoor zingen

Geprezen zij Uw naam.

U neemt me bij de hand

De Zeltsweg op en ik,

Ik luister diep ontroerd naar

de engelenvogelzang

die om en in mij is.

Geprezen zij uw naam

Ik zie het omgeploegde land, gedrenkt

en week, dat wacht op rijke oogst

Ik zie Uw majesteit en glorie

In kluiten aarde zwart en bruin.

Geprezen zij Uw naam

U siert de beuk met zacht lichtgroen

Terwijl de gele paardebloem speelt

Met de lila pinksterbloem en met het fluitekruid.

En daarom wil ik,o Heer, U loven

En psalmen zingen tot Uw eer.

Geprezen zij Uw naam


Geen opmerkingen:

Een reactie posten